25 دسامبر

کودک مبتلا به اوتیسم

کودک مبتلا به اوتیسم : مجموعه تاخیرهای رشد کودک ، زمینه ساز بیماری ای موسوم به اوتیسم می باشد.  شناسایی هر گونه علائم در برخوردهای اجتماعی ، بروز و کنترل احساسات و عواطف راهکاری اساسی جهت تشخیص سریع تر و در نتیجه کمک به کودک مبتلا به اوتیسم می باشد.

لازم به ذکر است که وجود موارد فوق در کودک به طور قطعی دال بر ابتلا به اوتیسم نمی باشد و باید با تشخیص پزشک متخصص وجود ان اثبات گردد. بدین منظور می توانید به یک کلینیک مشاوره و مددکاری خوب مراجعه نمایید.

هر چقدر که درمان یک کودک مبتلا به اوتیسم زودتر آغاز شود، نتایج بهتری حاصل خواهد شد. در صورتی که متوجه هر یک از این علائم اولیه اوتیسم شدید یا در مورد روند رشد کودک خود نگران هستید، هر چه سریع‌تر با یک پزشک مشورت کنید.

به عنوان پدر و مادر، شما بهترین افراد برای شناسایی اولیه اوتیسم هستید. شما فرزندتان را بهتر از هر کسی می شناسید و رفتار و دلایل آن را مشاهده می کنید که یک پزشک متخصص اطفال در یک دیدار سریع ۱۵ دقیقه ای ممکن است فرصتی برای دیدن آنها نداشته باشد. مهم این است خودتان آموزش ببینید، و متوجه شوید چه چیزی نرمال است و چه چیزی نیست.

کلینیک مشاوره و مددکاری همراز با روانشناسان و متخصصان مجرب آمادگی ارائه کمک به شما والدین گرامی جهت تشخیص و بهبود علائم اوتیسم در کودکان می باشد.

کودک مبتلا به اوتیسم

علائم کودک مبتلا به اوتیسم

کودک شما موارد زیر را انجام نمی دهد:

• تماس چشمی، مانند نگاه کردن به شما در هنگام تغذیه یا لبخند زدن در هنگام لبخند زدن
  • واکنش نشان دادن به اسمش و صدای آشنا
  • تکان دادن دست به عنوان خداحافظی و دیگر ژست های بدن برای برقراری ارتباط
  • ایجاد صدا برای جلب توجه شما
  • آغاز کردن یا پاسخ دادن به آغوش
  • تقلید حرکات و حالات چهره شما
  • بازی با افراد دیگر و یا به اشتراک گذاشتن علاقه و لذت
  • توجه و یا مراقبت اگر شما به خودتان آسیب برسانید یا احساس ناراحتی کنید.

مشکلات اجتماعی کودک مبتلا به اوتیسم

نمی داند چگونه با دیگران ارتباط برقرار کند، بازی کند، یا دوست شود.

ترجیح می دهد که لمس نشود، بغل نشود، یا نوازش نشود.

مشکل در درک احساسات و یا صحبت کردن در مورد آنها.

علائق و دستاوردهایش را با دیگران به اشتراک نمی گذارد (نقاشی، اسباب بازی ها).

وقتی کسی با او صحبت می کند انگار که گوش نمی دهد.

به نظر می رسد که انگار به دیگران علاقه مند نیست و یا متوجه نیست در اطرافش چه می گذرد.

سه + 17 =